Як гартувалась сталь?

Цікаві факти з історії металургії

Не обходилося без забобонів

У стародавні часи при переплавці срібла норвезькі плавильники часто отримували отруєння. Вони пояснювали це підступами злого духа, якого звали Кобольд, але насправді виною всьому були отруйні оксиди миш’яку, що виділялися при випалюванні кобальтових мінералів.

А німецьких шахтарів у стародавні часи долав дух на ім’я Нікель, що заважав їм витягати мідь з руди, дуже на неї схожої. Пізніше, в XVIII столітті, з цієї руди все-таки навчилися виділяти новий метал, який і назвали на честь міфічного духа – нікелем.

Переоцінка цінностей

З усіх приладів, що прикрашали обідній стіл Наполеона III, найдорожчі були виготовлені з нового й рідкісного на той час металу – алюмінію. На урочистих обідах ці столові прилади подавалися лише імператору та його найбільш почесним гостям. Іншим учасникам бенкету «доводилося задовольнятися» звичним столовим золотом і сріблом….

Слово платина з іспанської мови перекладається як «сріблечко». Таким словом конкістадори висловили свою зневагу до цього металу. Через це, що платина – тугоплавкий метал, вона оцінювалася вдвічі нижче за срібло. А от зараз ціна платини на світових ринках перевищує ціну срібла майже в 100 разів!

Привіт із минулого

В наш час для виготовлення виробів зі сталі часто використовують сталь, яку виготовляли ще в минулому столітті. Наприклад, для побудови супутників, що вимірюють радіацію в космосі, американці підняли з морського дна сталь із затонулого в 1919 році корабля «Кронпринц Вільгельм»! Як виявилося, радіаційний фон сталі, яку виготовляють після 1945 року, став занадто високим….

Золоті відходи. Вміст золота в попелі, що утворюється від спалювання сухого осаду каналізаційних відходів японського міста Сува, більш ніж у 50 разів вище від аналогічних показників найкращих золотоносних шахт. Фахівці пояснюють цей факт тим, що в місті розташувалося багато заводів електроніки, при виробництві якої широко застосовуються золото і золотовмісні сплави. Установки з вилучення дорогоцінного металу вже працюють.

За прогресом не вженешся

Кількість енергії, необхідної для виробництва тонни сталі, була скорочена з 1972 року на 34%.

Сучасні сталеві сплави міцніші на 30%, ніж десять років тому.

Та що там! Більше половини всіх видів сталі, присутніх у сучасних автомобілях, навіть не існувало 10 років тому.

83 000 тонн сталі було витрачено для створення моста Золоті Ворота. Тільки половина з цієї кількості було б необхідна при зведенні такого ж моста зараз.

Tags :

Немає коментарів

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *