Що виконав прем’єр-міністр Гройсман з тих обіцянок, які він дав особисто депутату Нестеренку

Ми обговорили з народним депутатом Вадимом Нестеренком складну тему, яка передусім турбує багатьох жителів округу – це дуже поганий стан доріг.

– Вадиме Григоровичу, чому проблема ремонту доріг так погано розв’язується і у нас в окрузі, та й по всій країні? Невже цієї проблеми не можна позбутися раз і назавжди?

– Проблема доріг впирається не в наявність асфальту або підрядників. У неї складне бюрократичне підґрунтя, про яке не всі здогадуються. Основна маса доріг між населеними пунктами України знаходиться у веденні «Укравтодору» і відповідно до бюджетного кодексу та інших законів тільки він має право ремонтувати ці дороги, він отримує на це цільові бюджетні кошти. Весь бюджетний дорожній ресурс концентрується в Києві, місцева влада не має на дороги ні фінансування, ні права витрачати бюджетні гроші.

Водночас ви прекрасно розумієте, що у Укравтодору ніколи не доходять руки до ремонту малих доріг, їм подобається освоювати мільярди на гігантоманії, на великих проектах.

Я поки на рівні Кабміну займався цією темою, навіть термінологію освоїв, як справжній дорожник. Є дороги категорії М (міжнародні), Н (національні) і Т (територіальні), вони, як правило, йдуть транзитом через сільські населені пункти і є головними вулицями сіл і селищ. І виходить повний абсурд – транзитний транспорт розбиває головну вулицю села, а ми не маємо права її ремонтувати. Ми за кошти місцевого бюджету можемо тільки ремонтувати тротуари.

Ось для того, щоб проблема розбитих доріг зрушила з місця, спочатку потрібно було передати ці дороги з відповідним фінансовим ресурсом на рівень місцевих бюджетів, а інакше ніяк.

– І вдалося це зрушити? Адже це дійсно дуже складна бюрократична проблема?

– Нам, а ми – це зацікавлені в розвитку своїх округів депутати-мажоритарники, довелося довго боротися з Кабміном за перерозподіл дорожнього ресурсу на користь сільських районів. Я особисто неодноразово бував в кабінетах уряду, особисто зустрічався і розмовляв на цю тему з прем’єр-міністром Гройсманом. Він особисто мені обіцяв вирішити це питання, давав доручення. Але якість роботи Кабміну така, що досі проблема розв’язана тільки частково, повного рішення не прийнято.

Чого вдалося домогтися? Щоб дороги категорії О (обласні) і С (сільські) передали разом із відповідним фінансовим ресурсом на рівень області. І ми не так давно отримали законне право займатися їхнім ремонтом і мати для цього фінансову можливість. А як отримали? Спочатку довелося проходити дуже непросту і довгу бюрократичну процедуру передачі цих доріг з балансу на баланс. Але деякі з таких переданих нам доріг ми вже в минулому році почали виводити на тендери і готувати їхні ремонти.

Коли декілька років тому я тільки почав займатися дорогами округу, це здавалося мені безнадійною справою, але я руки не опустив, працював, домагався. І те, що нам вдалося змінити в цій проблемі, вже сьогодні починає давати позитивний результат. Одна з таких доріг на окрузі, яка отримала новий статус і можливість її серйозно ремонтувати власним ресурсом, це багатостраждальна дорога Орловщина-Гвардійське-Черкаське-Вільне. Її вже роблять і результат ви побачите.

– Таких багатостраждальних доріг багато, а також залишилися ще перераховані вами три категорії доріг, які належать Укравтодору. Як далі підуть справи?

– У наступній депутатській каденції, коли зміниться персональний склад уряду, буде можливість дожати ситуацію з передачі доріг і відповідного фінансового ресурсу від Укравтодору місцевій владі. Досвід уже є і я цю проблему не залишу, додавлю. Головне те, що зроблені перші кроки, вжиті перші заходи і вже сьогодні я можу говорити про дорожню проблему з оптимізмом і впевненістю. Не просто розсипати обіцянки, розуміючи, що майже не впливаю на ситуацію, а говорити вже абсолютно конкретно і відповідально – ось це і це буде зроблено, це тепер залежить не від Києва, а від нас самих.

Ще хочу розповісти ось про що. Цього року я кілька разів зустрічався з головою Укравтодору Новаком. Лаявся, кричав, умовляв, і в підсумку вдалося домовитися про те, що він на умовах співфінансування виділить на 38-й округ свої цільові дорожні гроші на ямковий ремонт кількох доріг категорії Т, які поки на балансі в Укравтодору. На цей ремонт виділили кошти Перещепинська ОТГ, Новомосковська райрада, але основна частина грошей – це Укравтодор.

Цього року такий ремонт, щоб дороги були проїзними, зроблять на наступних трасах:

– це базова дорога приорільської зони Т0412, яка йде через три райони і кілька ОТГ. Ремонт розпочнеться з Юр’ївського району (Чернявське, Шандрівка, Багате, Панасівка, Перещепине, Личкове, Бузівка, Ковпаківка, Котовка, Гупалівка).

– дорога Т0413 – від Губинихи на Магдалинівку через Нове, Почино-Софіївку,

– дорога Т0410 – від Підгороднього через Спаське, Очеретувате – на Магдалинівку.

– дорогаТ0422 в сторону Павлограда від Голубівка-Новостепанівка-Попасне.

– Також це дорога М18 – стара траса Москва-Сімферополь. Від Піщанки через Новомосковськ на Перещепине, Голубівку, Вільне.

Знаєте, я сьогодні можу спокійно і, не дивлячись в довідники, називати всі цифри і маркування з класифікатора доріг, усі населені пункти вздовж тієї чи іншої дороги, оскільки я постійно цими дорожніми питаннями займаюся. Я цю дорожню географію округу зараз знаю краще ніж свою біографію, тому що проходив з цими документами по всіх кабінетах, поки нарешті вибив ці гроші і ремонти з Укравтодору.

Коли всякі критикани кричать «а що зробив Нестеренко», так ось я відповім просто – Нестеренко ходив всіма поверхами влади і видавлював з усіх гроші на дороги округу. Критикани люблять поговорити на тему, мовляв, «так це ж усе за бюджетні гроші, воно само собою повинно робитися». Нехай спробують показати це на практиці.

Я знаю одне – поки не прийду, чи не принесу документи, не почну вимагати і мозок їм вигризати, взагалі нічого не робиться. «Само собою» довгобуди стояли на окрузі по 20 років і все ніяк не дороблялися, а я прийшов, почав цим предметно займатися, ось тоді і вийшло «само собою». У нас сьогодні така держава і така система влади, що «само собою» не працює нічого, все для округу потрібно вигризати і видавлювати. Так було з довгобудами, так буде і з дорогами.

Немає коментарів

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *