• агросфера

Чи проросте тепличний бізнес

Наразі в аграрному секторі України почали активно розвиватися тепличні господарства. Євген Чернишенко – президент Асоціації «Теплиці України» вважає цей бізнес дуже перспективним і вбачає позитивну динаміку.

– На початок 2017 року в Україні функціонує 250 га промислових овочевих теплиць і 100 га квіткових теплиць. Минулого року близько 6 га промислових теплиць у Західному регіоні закрилися, причина – застарілі технології та, відповідно, висока собівартість продукції. Їхній бізнес виявився збитковим. Але в країні відкрилося ще близько 8 га сучасних теплиць, де використовують голландські технології та продуктивність яких майже в 1,5 рази вище. Крім того, цьогоріч уряд скасував спецрежим оподаткування галузі, тож це вплине на їхній подальший розвиток.

50-річний Сергій Митрошин, просидівши в офісі чимало років, заробив собі грижу, остеохондроз, ожиріння та постійні головні болі. Лікар порадив змінити офісну роботу на працю на свіжому повітрі. Зараз у Митрошина невелике, проте цілком успішне тепличне господарство.

– Зайнятися теплицями підштовхнув друг. Він працював у банку в відділі кредитування. Порахували, що в справу треба вкласти 50 000 гривень, а бізнес окупиться за рік. Банк приймає в заставу все обладнання до повної виплати позики. Спочатку не знав, що та як сіяти. Але за два-три збори врожаю зрозумів: цінується те, чого немає на ринку в даний момент. Освоїв, як у січні можна отримати кабачки або кукурудзу.

Найприбутковіша культура, на думку Сергія Митрошина – редиска.

– Зростає за місяць, догляд простий, а дохід високий. Минулого року продавав жовту редиску. Брали краще, ніж традиційну. Тому що такої ніде не було.

А ось керівники великих господарств такого захоплення не відчувають. Директор компанії «Галіція Грінері» Сергій Ленчук:

– Українські виробники тепличної продукції, в порівнянні з європейськими колегами, знаходяться в дуже невигідних умовах. Крім дорогих кредитів і повної відсутності підтримки з боку держави, ми маємо дуже високі ціни на газ та електроенергію. А це головні складові собівартості тепличної продукції. Наприклад, у порівнянні з виробниками Нідерландів, ми купуємо газ майже на 60% дорожче, а ціни на електроенергію в нас на 30% вищі.

Ще одну думку висловив представник Торгового дому «Калинівка» Володимир Корнієнко:

– Без виходу на зовнішні ринки розвиток тепличного бізнесу в Україні неможливий. Багато виробників вважають, що саме Росія була найзручнішим партнером для нас. Але мало хто говорить про те, що в разі поставки до ЄС логістичні витрати майже вдвічі менші, в порівнянні з поставками в Росію, а це є великою перевагою. Втім, треба розуміти, що й вимоги європейських покупців набагато жорсткіші.

Вікторія СИМОНОВА

Tags :

Немає коментарів

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *