Рита Сергіївна Жуковська та професія, що заворожила змалечку

Завдяки міській владі Новомосковська цього року в місті відкрився один із перших в області інклюзивно-ресурсний центр, директором якого на конкурсній основі стала Рита Сергіївна Жуковська.

Народилася в Новомосковську. Її мама була вихователем у дитячому садку, тому з педагогічною роботою директор інклюзивно-ресурсного центру знайома змалечку. Дилема вибору майбутньої професії перед випускницею першої школи не стояла. Рита дуже хотіла працювати з дітьми, тож вирішила пов’язати своє життя з педагогікою. Спочатку закінчила Дніпропетровське педучилище, працювала в новомосковському дитячому садку «Струмочок». «Там — зізнається, — я зацікавилася роботою логопедів і корекційних педагогів і мені також захотілося рятувати дітей від мовних і інших дефектів».

Саме з цією метою Рита Жуковська обрала для здобуття вищої освіти факультет дефектології, спеціальність корекційного педагога та вступила до Бердянського університету. Здобувши диплом, стала вчителем-логопедом у тому ж дитячому садку, потім — учителем-дефектологом і паралельно десять років очолювала психолого-медико-педагогічну консультацію при управлінні освіти Новомосковської міськради, яку навесні, власне, і реорганізували в інклюзивно-ресурсний центр.

– Докладно про інклюзивно-ресурсний центр ми розповімо читачам пізніше, зараз же коротко поговоримо про його призначення.

— Інклюзивно-ресурсний центр призначений для корекції особливостей розвитку в дітей із порушеннями інтелекту, мовлення, слуху, зору, опорно-рухового апарату. Для цих цілей до центру залучені логопед, дефектолог, психолог та інші спеціалісти.

– Чи допоможуть заняття в центрі особливим дітям адаптуватися в сучасному світі?

— Все залежить від ступеня порушень. Спеціалісти інклюзивно-ресурсного центру допомагають дітям розвиватися, адаптуватися в суспільстві та жити в цьому світі відповідно до своїх можливостей, активно взаємодіючи із соціумом. Цей процес є неможливим без активної участі родини в розвитку дитини. Фактично — це спільний процес, активними учасниками якого є не лише спеціалісти, але й батьки, які активно допомагають дитині у її становленні та адаптації в дорослому світі.

– Скільки років уже займаєтеся дефектологією та скільком дітям вам вдалося допомогти?

— Мій педагогічний стаж — 25 років, а дефектологією займаюся понад 14 років. Мої перші вихованці вже самі стали батьками та приводять до мене на консультацію та заняття своїх діток. Я дуже радію їхнім успіхам тому, що вони знайшли себе в дорослому житті, а я змогла їм допомогти. У різні роки моєї педагогічної та корекційної практики до мене за консультацією зверталося від 100 до 250 сімей щорічно, отже точно підрахувати кількість діток, яким вдалося допомогти досить складно.

– Як ви допомагаєте дітям? Якими методиками користуєтесь у роботі?

— Це індивідуальний підхід до кожної дитини з її першого кроку в мій кабінет. Як вона заходить, рухається, дивиться в очі або відвертає погляд, скоса або з переляком — за всіма перерахованими та іншими ознаками я визначаю проблему, виробляю методику психологічного підходу, намагаюся розташувати до себе, підібрати ключик до дитячої душі. Індивідуальний підхід до дитини в рази підвищує ефективність корекційно-розвиваючих занять. Моя робота не виносить формального підходу, вона вимагає поклику серця та душі. Як би тяжко не було часом повертатися додому після складного та напруженого дня, вранці я з посмішкою та новими силами повертаюсь до дітей.

Євген ЄВТУШЕНКО

Немає коментарів

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *