Про інавгурацію Зеленського та його тези

Народний депутат Вадим Нестеренко: «Влада повинна спокійно пройти перезавантаження і підтвердити довіру виборців»

У понеділок в Раді відбулась інавгурація нового Президента України Володимира Зеленського, прозвучав його перший виступ як офіційного голови держави. Редакція попросила народного депутата Вадима Нестеренка, який брав участь в урочистому засіданні українського парламенту, прокоментувати першу програмну промову Президента Володимира Зеленського.

Вадим Нестеренко дав коментар:

– Спічрайтери нового Президента впоралися на всі 100% з написанням цього виступу, кожен почув у ньому те, що хотів почути. Президент зробив під час свого виступу декілька резонансних заяв, на яких хочеться зупинитися окремо.

Щодо депутатської недоторканності. Я підтримую зняття недоторканності з депутатів Верховної Ради. За весь час мого депутатства я ніколи не прикривався недоторканністю, особисто мені вона не потрібна. Внесуть закон, я його підтримаю.

У контексті недоторканності важливо інше уточнення Президента Зеленського. Про те, що в Україні за нього не буде переслідувань через політичні мотиви. Адже саме для захисту від такого пресингу з боку президентської влади політикам і була потрібна ця недоторканність. Ми всі неодноразово бачили, як у цьому скликанні Верховної Ради люди необґрунтовано зазнали переслідувань тільки за свої висловлювання.

Далі. Я абсолютно згоден і повністю підтримую ініціативу Володимира Зеленського про те, щоб повернути в законодавство норму про покарання за незаконне збагачення. Без такого закону ми не зможемо подолати корупцію серед чиновників, не зможемо перемогти відкати і хабарі. Українська корупція – це могильний камінь нашої економіки, що заздалегідь блокує будь-які спроби іноземних інвесторів вкладати гроші в Україну.

Що стосується відставок глав силових відомств, то це звичайна практика під час зміни глави держави. Президент повинен розраховувати на тих людей, яким він довіряє, оскільки повнота влади – це насамперед повнота відповідальності, оскільки незабаром потрібно буде демонструвати результати обіцяного.

Далі Президент заявив, що розпускає Раду. Цей крок виправданий і логічний, оскільки влада повинна пройти повне перезавантаження, всі без винятку повинні підтвердити довіру виборців до себе. Зрозуміла й інша мотивація – як депутат я добре знаю, що без підтримки більшості в Раді Президент мало що зможе реалізувати з того, що обіцяв. Тому я вважаю, що Україні сьогодні не потрібні закулісні ігри та інтриги, саботаж і затягування питання виборів, влада повинна спокійно пройти перезавантаження. І чим швидше це відбудеться, тим краще для країни.

Що стосується ініціативи Зеленського про зміну виборчої системи на ці позачергові вибори, то можу сказати лише одне – особисто мене ця ініціатива здивувала. Україна вже обирала парламент за такою системою, і від неї відмовились тому, що за допомогою суто пропорційної системи за партійними списками до Ради прийшли масажисти, особисті водії та секретарі партійних вождів. Якщо новий Президент говорить про відкритість влади, її прозорість, то чому хоча б пропорційні вибори не запропоновані Зеленським за відкритими списками, як він хотів і обіцяв?

Щодо мене, то я не раз казав, що на нинішньому етапі розвитку нашої політичної системи, мажоритарні депутати повинні залишатися і працювати. Насамперед тому, що коли люди голосують тільки за пропорційною системою, то кожен конкретний округ не буде представлений в Раді своїм окремим депутатом. Уявімо собі, що в нашому окрузі 50% виборців проголосували за кандидата з відкритого списку якоїсь конкретної партії, а в Кривому Розі за іншого кандидата цієї ж політсили проголосував 51% виборців. Це означає, що 38-й округ взагалі не матиме свого депутата, а люди з Магдалинівки чи Юр’ївки не поїдуть вирішувати свої гострі проблеми до Кривого Рогу. Криворізький депутат зі свого боку не відкриватиме в Новомосковському районі свій благодійний фонд, щоб надавати адресну допомогу, точно не буде вибивати гроші з регіонального фонду розвитку або Кабміну для нашого округу, як це робив я, займаючись проектами будівництва і реконструкції інфраструктури сільських районів. Такий криворізький депутат не буде ходити і контролювати хід і якість будівництва або реконструкції, терміни його реалізації. Від такого депутата неможливо вимагати звіт про конкретні справи в інтересах округу, він не зможе і не захоче займатися конкретними справами на чужому для нього окрузі. А я щороку звітую перед вами саме конкретикою – скільки за моєї участі і за рахунок залучених мною коштів з бюджетів різного рівня реконструйовано будинків культури, лікарень і центрів первинної медичної допомоги, скільки оновлено та модернізовано шкіл і дитячих садів, скільки зроблено доріг і сучасних стадіонів. Питання великої політики – це питання партій і депутатів від партійних списків, питання життя і розвитку кожного окремого села і міста – це питання депутата-мажоритарника. І поки ми живемо в тій системі, поки ще потрібно ходити кабінетами, щоб вибивати гроші і проштовхувати регіональні проекти, потрібен мажоритарник безпартійний, депутат-самовисуванець.

Мені як мажоритарнику-самовисуванцю ніхто з політичних босів не може нічого наказати і змусити робити в вузьких партійних інтересах, тому що єдині люди, яким я заборгував за своє депутатство – це виборці, люди які мені повірили і перед якими я звітую. Депутат-мажоритарник залежить не від партійного боса, а виключно від своєї роботи на окрузі, від конкретних і зрозумілих усім реалізованих справ і завдань. Тому, навіть перебуваючи у фракції БПП, я не голосував за ті проекти, які мої виборці називали шкідливими і небезпечними.

Віталій ШИЛОВ

Немає коментарів

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *