Про дивні аргументи новомосковських «активістів»

Коли в новомосковської псевдо-опозиції закінчилися аргументи і сльози щодо долі давно вже гнилих ялинок, у соціальних мережах і на деяких специфічних сайтах міста стали масово з’являтися стогони про те, що виділені на реконструкцію площі бюджетні гроші краще було б витратити на… Та на що завгодно, але тільки не на площу. Наприклад, відремонтувати водопровід або – ще краще! – погасити за рахунок бюджету борги деяких хитромудрих жителів міста за тепло.

Міркують на цю тему громадяни, які хоча й були колись начальниками при різних бюджетних годівницях, але так і не навчилися розбиратися в законодавстві України. Нагадаємо їм, що в нашій країні діє Бюджетний Кодекс, який ділить усі бюджети на різні категорії: місцеві (районні та міські), регіональні (обласний бюджет) і державний. Вони розрізняються за джерелами наповнення і за розпорядниками.

Місцевий міський бюджет більш ніж на 85% складається із захищених статей, кошти яких йдуть на обов’язкові платежі – зарплату бюджетників і утримання соціальної сфери. Міняти їхнє цільове призначення не дозволено нікому. Бюджет розвитку, витрати з якого визначаються відповідними рішеннями міської ради, – вкрай малий. Тому будь-який населений пункт для свого розвитку вкрай залежний від цільових субвенцій із бюджетів вищого рівня.

Ті, хто читає газети і дивиться випуски новин, напевно знають, що основні масштабні ремонти доріг, шкіл, медичних закладів у Новомосковську і прилеглих до нього районах виконуються за кошти обласного бюджету. За що окреме спасибі голові ДніпроОДА Валентину Резніченку, голові облради Глібу Пригунову та нашому народному депутату Вадиму Нестеренку. Саме завдяки їхнім спільним зусиллям за останні два роки Новомосковськ і вся територія округу отримала те фінансування, яке дозволило зробити якісний ривок у реконструкції соціальної та господарської інфраструктури.

Крім того, останні декілька років існує так званий Фонд регіонального розвитку – сюди надходять субвенції з держбюджету для розвитку Дніпропетровської області. Розміри субвенцій розраховує Мінфін за складною формулою, яка враховує не тільки кількість жителів в регіоні, а й внесок області в економіку країну. Простіше кажучи – більше віддали до держбюджету, значить більше отримали. Приймає рішення щодо розподілу коштів з цього фонду обласна держадміністрація та обласна рада. І знову не завадить зайвий раз подякувати керівництву області, що не забуває про Новомосковськ, розподіляючи кошти з ФРР.

Важливо розуміти принцип розподілу цих коштів – вони цільові, їх не можна витрачати, наприклад, на премії чиновникам або роздачу соцдопомоги. Ці гроші видаються лише на будівництво чи реконструкцію конкретного об’єкта інфраструктури. І тільки в тому випадку, якщо існує узгоджений проект капітальних вкладень, що пройшов держекспертизу.

Є ще один – дуже трудомісткий і непростий – шлях залучення додаткового бюджетного фінансування в розвиток Новомосковська – це індивідуальна робота нашого народного депутата з Урядом і профільним бюджетним Комітетом ВР. Результатом такої роботи стає виділення цільової субвенції з державного бюджету на депутатський округ. Щоб отримати такі кошти депутату доводиться потрудитися – потрібно всіх переконати, довести і аргументовано захистити проекти. Кожна територія країни, кожен депутатський округ хотіли б отримати ці кошти, але в цій конкуренції інтересів перемагає найнаполегливіший.

Саме таким шляхом, наприклад, цьогоріч Вадиму Нестеренку вдалося переконати уряд і залучити багатомільйонні прямі цільові субвенції з держбюджету на реконструкцію кардіологічного відділення лікарні в Новомосковську та на реконструкцію центральної площі міста. Причому, виділення грошей на папері та їхній прихід у місто – це не одне й те саме, за всі ці суми потрібно боротися.

Ось, наприклад, обласний центр Дніпро минулого року отримав цільову субвенцію на будівництво може не найбільш потрібного об’єкту – стадіону пляжних видів спорту. За паперами отримав, а по факту – не отримав. І новобудова зупинилася навіть не розпочавшись.

І ось сьогодні, коли в Новомосковськ зайшли додаткові цільові бюджетні кошти, різномасті «активісти», які не вдарили пальця об палець, щоб домогтися цього фінансування, з шумом і бійками починають ці гроші ділити.

Пропозиція «оплатити цими коштами борги населення за минулий опалювальний сезон» – взагалі не витримує критики. По-перше, це незаконно. По-друге, це просто цинічно. Чому розвиток усього міста має зупинитися через те, що кілька тисяч хронічних боржників за комунальні послуги лінуються оформити субсидію? Чому ми всі повинні оплачувати чужі борги?

Пропозиція витратити ці кошти, наприклад, на ремонт водопроводу – так само незаконна, субсидія держбюджету має цільовий характер і ніхто в Новомосковську змінити її не може. Крім того, у процесі утворення ОТГ змінюється власник мереж, ним стає конкретна громада, і щоб оновити нитку водопроводу від Дніпра до Новомосковська, потрібна згода і пайова участь усіх громад, через території яких він проходить.

Ну, і найголовніше, що повинні розуміти городяни. Самостійно, за рахунок власних коштів підняти такі серйозні проекти, як реконструкція центральної площі, яка включає в себе не лише красу, але й капітальну реконструкцію технічних мереж, місто найближчими десятиліттями не зможе. Як не змогло це зробити і двадцять років тому, коли вперше заговорили про те, що сучасному місту потрібен сучасний центр. Сьогодні, завдяки народному депутату Вадиму Нестеренку, держава подарувала нашому місту право мати гарну й затишну площу. Якщо чинити по совісті й по розуму, потрібно подякувати народному депутату Вадиму Нестеренку і прем’єр-міністру Володимиру Гройсману за цей щедрий дарунок.

Проте в деяких міських крикунів вочевидь немає ні розуму, ні совісті. Є лише одне – нестерпне бажання обгидити всіх навколо себе та своїх амбіцій.

Tags :

Немає коментарів

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *