Новомосковському трубному – 80!

14057090564320

Історія ПАТ «ІНТЕРПАЙП НМТЗ» почалася 28 березня 1935 року, коли був прокатаний перший лист білої жерсті

На долю заводу, його колективу та 15 керівників, які очолювали його в різний час, випало чимало випробувань.

Але підприємство зуміло пережити й Велику Вітчизняну війну, й післявоєнне відновлення, важкі роки перебудови, коли люди працювали практично безкоштовно, і, нарешті, відродження виробництва в роки вже незалежної України.

Ти пам’ятаєш, як усе починалося?..

Будівництво розпочалося в травні 1932 року. На мітинг зібралися люди з усіх окружних сіл і тут же, не розходячись по домівках, взялися за справу – стали рити котлован під перший листопрокатний цех.

Механізація була така: лопати, кирки, грабарки, носилки, одноколісні тачки, ручні лебідки, ломи та людська сила, пізніше колгоспи допомогли кіньми і волами.

interpajp-nmtz-v-2013-godu_234541_p0

Робочу силу становили комсомольці та безробітні добровольці з ближніх сіл. Риття таких величезних котлованів під фундаменти цехів самими лопатами можна сміливо назвати трудовим подвигом.

У вересні 1934-го ток Дніпрогесу поступив на майбутній «Жерстебуд». На швидкий пуск заводу вказувало й те, що будівельники вже працювали поруч із робітниками-прокатниками.

Всі працювали на історично намічений день пуску – 28 березня 1935 року. Завод народився в той момент, коли вальцювальник Лавріщев у присутності багатьох заводчан прокатав першу заготовку.

Країна почала отримувати таку необхідну новомосковську білу жерсть.

А завтра була війна

До серпня 1941-го більше двохсот заводчан влилися до вирушаючих на фронт підрозділів. На їхні місця приходили пенсіонери, підлітки, і завод продовжував працювати.

У спеццеху почали випускати запальні бомби. Потім була термінова евакуація підприємства на Урал – за десять днів відправили найбільш цінні верстати, обладнання, фахівців із сім’ями.

Коли в 1943-му радянські війська наблизилися до Новмосковська, завод лежав у руїнах, сапери знешкоджували міни.

Але й тоді на заводі в нагальному порядку виготовляли понтони й металеві човни для форсування Дніпра.

19 березня 1945 року підняли першу будівельну ферму над листопрокатним, над якою тут же з’явилося гасло: «Відродимо рідний завод!».

Мирні будні

У 1953-му було намічено ввести в дію цех із виробництва сталевого емальованого посуду, і менш ніж за два роки його здали в експлуатацію.

imgpreview (1)

У 1958 році завод став називатися металургійним. А за рік в Укрдіпромезі створюється трубопрокатний відділ, і з введенням в експлуатацію двох потужних трубних цехів Новомосковський завод фактично змінив свій профіль і став трубним, офіційно отримавши цю назву в 1972 році.

У 1968 році за високі виробничі успіхи заводу присвоєно ім’я 50-річчя Радянської України. А в 1981-му підприємство нагороджене орденом Трудового Червоного Прапора.

Остання п’ятирічка стабільності

В ХII п’ятирічці для трубників закінчилися роки бурхливого розвитку підприємства, хоча на початку оголошеної перебудови новомосковські фахівці й досягли хороших виробничих результатів.

З 1986 року на підприємстві починається впровадження нових форм господарювання: перехід на повний госпрозрахунок, впровадження держприймання продукції, будівництво житла господарським способом.

Однак не встигли ще на заводі оцінити переваги таких реформ, як оголосили про підвищення цін на паливо, електроенергію, транспорт тощо. Покрити витрати було неможливо, і рада трудового колективу вирішила перейти на оренду підприємства

Шторми економічних реформ

На початку 1990-х років не стало СРСР, утворилася незалежна Україна. Новомосковський трубний вперше за повоєнні роки не виконав план виробництва труб.

Втративши високий прибуток, завод опинився у великій скруті. Склади заповнялися трубами й посудом, а цехи були на межі зупинки.

«Рятувальний круг» від «Інтерпайпу»

У 1989 році на чергових зборах акціонерів приймається радикальне рішення про заміну складу правління ВАТ.

Створюється служба маркетингу та збуту, формується портфель замовлень і реалізації продукції. І вже за півроку завод поступово виходить на беззбиткову роботу.

У 1999 році головою правління обирається Микола Солошенко, організатор із великим досвідом роботи.

Він вимагає від цехових керівників і фахівців по-новому поглянути на деякі моменти, з якими звиклися та вже не помічали.

І це дає перші результати. Звітуючи на загальних зборах акціонерів у 2000 році, Солошенко констатував, що економічний стан заводу вдалося змінити.

Завод сплачує до бюджету виключно «живими» грошима та не має боргів. Цьому сприяють значні кошти, виділені на закупівлю металу корпорацією «Інтерпайп».

162856131_w640_h640_1406978201_1_1

Сьогодні

Найбільший платник податків Дніпропетровської області

Компанія ІНТЕРПАЙП, до складу якої входять Новомосковський трубний завод і підприємство Новомосковський посуд, продовжує підтверджувати статус одного з найбільших платників податків країни.

У 2015 році компанія перерахувала в бюджет і позабюджетні фонди 1,045 млрд грн податків і зборів. 91,5 млн грн із них сплачені підприємствами компанії, що працюють у Новомосковську.

До бюджету міста новомосковські підприємства ІНТЕРПАЙП принесли 18 млн грн. В цілому в 2015 році 45% податкових відрахувань ІНТЕРПАЙП (469 млн грн) направлено до держбюджету, 22% (237 млн грн) – до міських бюджетів Дніпропетровська, Новомосковська та Нікополя, 30% (309 млн грн) перераховані на рахунки відповідних фондів як єдиний соціальний внесок.

Як військовий збор співробітники ІНТЕРПАЙП НМТЗ і Новомосковського посуду перерахували в держбюжет 3 млн грн. Загальний внесок ІНТЕРПАЙП по даній податковій статті – 17,6 млн грн.

«В минулому році Компанія боролася за виживання. Але навіть у такий важкий рік ІНТЕРПАЙП залишався прикладом ведення легального бізнесу.

Заводи Компанії прямо або опосередковано генерували істотну частину доходів місцевих бюджетів і підтримували, тим самим, фінансову стабільність Дніпропетровського регіону», – коментує Олег Розенберг, Генеральний директор ІНТЕРПАЙП.

Довідка «ТРК»

ІНТЕРПАЙП – українська промислова компанія, виробник безшовних труб і залізничних коліс. Продукція Компанії поставляється більш ніж до 80 країн світу через мережу торгових офісів, розміщених на ключових ринках СНД, Близького Сходу, Північної Америки та Європи.

У 2015 році ІНТЕРПАЙП реалізував 600 тис. тонн трубної та колісної продукції. В ІНТЕРПАЙП працюють 11,5 тис. співробітників.

Tags :

Немає коментарів

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *