• корисний досвід

На шляху до медіаосвіти

Останні десятиріччя в суспільстві все частіше піднімається питання необхідності змін в освіті. Добре розуміємо це й ми, педагоги. Дуже швидко змінюється світ, збільшується інформаційний потік. Власне, все, що ми знаємо про наше суспільство та про світ у цілому, ми знаємо з мас-медіа. Як не загубиться в цьому інформаційному хаосі?

Крім того, медіа не зреагували на збільшення відповідальності за якість інформації, часто їхні матеріали не перевіряються належним чином, містять ознаки маніпуляції та недостовірні данні. Як захиститися від некоректної інформації?

Школа не зреагувала належним чином  на зміни, пов’язані з інформаційною революцією. Вчителі здебільшого використовують традиційні дидактичні засоби. Шкільні підручники переобтяжені теоретичним матеріалом. «Збільшується цифровий розрив між учителем та учнем. Багато педагогів ще не вміють досліджувати проблеми за допомогою сучасних засобів, працювати з великими масивами даних, робити і презентувати висновки, спільно працювати он-лайн у навчальних, соціальних та наукових проектах тощо». («Концептуальні засади нової української школи»).

Добре розуміючи потреби сьогодення, педагогічний колектив СЗШ №2 ухвалює рішення про відпрацювання на базі школи обласного експерименту зі створення системи шкільної медіаосвіти на основі принципів наскрізного навчання на період з 2017 по 2021 роки. Стартом експериментального дослідження стало 1 січня 2017 року.

Будь-яка інновація починається з учителя, його бажання та вміння. Тому за півроку 8 учителів школи пройшли курси-тренінги в Дніпропетровському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти (ДОІППО). Саме науковці ДОІППО є нашими науковими керівниками та натхненниками.

Півроку в експерименті дали змогу успішно виступити і вибороти перемоги в обласних медіаконкурсах: комп’ютерної графіки та анімації (І, ІІ місця), учнівських проектів «Школа майбутнього» в рамках медіафестивалю школярів (ІІІ місце), молодіжному конкурсі реклами та PR «Креатив-2017» університету ім. Альфреда Нобеля (ІІІ місце). Чекаємо результатів участі в  обласному етапі ІІ Всеукраїнського конкурсу юних фотоаматорів «Моя Україна», конкурсі медіатворчості «Діти і медіа» Інституту соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України.

Головне, чого вдається досягти, це розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками.

Крім того, підготовка до конкурсів стала виявом партнерства учитель-учень, де кожен зміг бути учителем та учнем водночас, бо вчителі володіють багатим життєвим досвідом, глибокими знаннями свого предмета, а учні мають унікальний досвід використання різноманітних гаджетів.

Попереду ще багато цікавих ідей. У навчальному плані з’являться нові курси «Медіакультура» для учнів 10 класу, «Я у медіапросторі» (2, 3 клас), «Основи медіаграмотності» (8 клас), «Цифрова фотографія» (5-9 класи).

Продовжиться навчання педагогів на курсах, тренінгах, через систему шкільної методичної роботи та самоосвіту.

Хочеться висловити подяку колегам-однодумцям, без яких не можливе жодне добре починання: заступнику директора з навчально-методичної роботи Олені Ігнатенко, заступнику директора з виховної роботи Оксані Ясногор, вчителю української мови та літератури Любові Коптевській, шкільному бібліотекарю Ірині Теслі, вчителю початкових класів Оксані Поддубняк, учителю російської мови та зарубіжної літератури Таджії Тельман-кизи Ахундовій, вчителю англійської мови Наталі Щербині. Впевнені, що на шляху до нової школи, наші учні оволодіють навичками вчитися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та успішно реалізують себе в житті.

Директор СЗШ № 2, Ірина ЛИПКА

Tags :

Немає коментарів

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *