• про сміття

На сміттєвому фронті все спокійно

Літо – і в прямому і в переносному сенсі спекотна пора для підприємств, що займаються прибиранням сміття. Про всі нюанси вивезення твердих побутових відходів з територій багатоповерхових забудов Новомосковська розповідає директор міського комунального підприємства «Новомосковський комбінат комунальних підприємств» Сергій Нетудихатько. Судячи з його слів, «львівський синдром» Новомосковську не загрожує.

Згідно з його словами, ДКП НККП відповідає тільки за вивезення побутових відходів з контейнерів у дворах багатоповерхових будинків. На балансі підприємства знаходиться 10 одиниць спеціальної техніки. З них 1 сміттєвоз ВЛИВ Медіум МАЗ, 4 сміттєвоза ГАЗ, 1 ЗІЛ, 1 ескаватор, 1 трактор з причепом, 2 самоскиди, 1 ЗІЛ (в оренді). Підприємство обслуговує 84 контейнерні майданчики, на яких стоїть 357 контейнерів.

За середнім розрахунком на кожного жителя міста щодня приходить 0,0043 кубічних метра сміття, в місяць цей показник становить 0,16 кубометра, а за рік набирається майже два куба відходів. Усі відходи даного типу вивозять на міське звалище «Екологія».

Наприклад, за 12 місяців 2016 року з міста було вивезено 69335,05 м3 твердих побутових відходів на загальну суму 5067,9 тис. грн, отримано 4801,2 тис. грн, що становить 95%, по населенню – 93%. Дебіторська заборгованість по населенню зросла на 206,5 тис. грн і становить 1948,7 тис. грн. Всього дебіторська заборгованість на момент 01.01.2017 року – 2297,8 тис. грн, кредиторська – 355,5 тис. грн. На сьогоднішній день заборгованість населення з вивезення твердих побутових відходів становить близько 22 тис. грн. Плата за послуги з вивезення та розміщення твердих побутових відходів на одного жителя багатоквартирного житлового фонду в місяць становить – 15,04 грн.

Підприємство обслуговує 27 333 жителів багатоповерхової забудови, 37 угод бюджетних установ, 350 угод суб’єктів господарювання та 11 угод з ЖБК.

На 01.01.2017 року спискова чисельність штатних працівників становить 26 осіб. З них АУП 4 людини, ІТП і службовців 5 осіб, 8 водіїв, 2 оператора і 7 прибиральниць.

Фонд заробітної плати штатних працівників становив 1 434 883 грн. Середня заробітна плата склала 4 783 грн.

У 2016 році підприємство спрацювало з прибутком за рахунок спільної роботи з владою. Після того як владою було придбано сміттєвоз МАЗ і євро-контейнери, підприємство зменшило витрати на паливо.

Для поліпшення ефективності роботи з вивезення сміття було створено комісію з підготовки схем дислокації розташування контейнерів для збору побутових відходів з території багатоквартирних будинків Новомосковська.

На перевезення 1 м3 відходів замість 1,04 л стали витрачати 0,74 літра і як наслідок підприємство зекономило 14 735 л палива або 270 тис. грн. Крім того, підприємству, за рахунок придбання нової техніки, вдалося заощадити на ремонті автотранспорту 33 тис. грн і на маслах 12 183 грн. Доходи підприємства в 2016 році зросли в порівнянні з 2015 роком на 384 972 грн. Оплата за вивезення відходів склала 95,7%. У 2016 році комунальне підприємство НККП посіло перше місце по Україні за ефективністю вивезення твердих побутових відходів.

Вся ця робота дала можливість поліпшити якість надання послуг з вивезення твердих побутових відходів, але без перегляду тарифів стабільно працювати підприємство не зможе.

Дмитро ПРУЖИНІН 

Питання руба

Чому змінилися тарифи?

Перегляд тарифів обумовлено тим, що складові тарифу, який був прийнятий у 2014 році, не відповідають цінам на паливо, заробітну плату, утилізації, вартості запасних частин і шин. І, як наслідок, не дають можливості ефективно працювати підприємству.

Так у 2014 році:

  • – ціна на солярку становили 14,80 грн, а в 2017 вже 21,50 грн;
  • – ціна на бензин у 2014 – 15,20 грн, у 2017 – 23,00 грн;
  • – утилізація в 2014 – 9,30 грн м3, а в 2017 – 13,08 грн м3;
  • – місячний ФОП виріс у порівнянні з 2014 роком на 45,3 тис. грн.

В результаті підвищення цін на складові у тарифі підприємство недоотримує по паливу 29 470 грн, по утилізації – 24 755 грн, по заробітній платі – 45 300 грн. Всього в тарифі 2014 бракує (99525 + 21358 ПДВ) 120 883 грн. Підвищення тарифу дозволить додатково отримувати 118 тис. грн.

Tags :

Немає коментарів

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *