• шопінг в Катеринославі

Катеринославські торговці вивчали «фоміністок»

І знали підхід до будь-якої фанатки дешевого «шопінгу»

«Дні найбільшого розпродажу – найщасливіші!», – так відповіли дами нашого міста на пропозицію журналіста місцевої газети назвати найрадісніший день 1911 року. Дійсно, саме жіноче населення міста було основним, якщо не єдиним учасником Фоміних розпродажів. У ці дні городяни жартома називали їх «фоміністками».

Торжище назвали на честь святого

Назва «Фомін тиждень» пов’язана з православним календарем. Тижнем святого Фоми називали другий тиждень після Великодня. Його перший день, коли оновлювалася пам’ять Христового воскресіння, церква вважала особливо урочистим і назвала «Антипасхою».

Розпродажі почалися в Старо- та Новогостинному торгових рядах Троїцького базару й поступово поширилися на всі магазини на Проспекті та прилеглих вулицях.

В перші дні купецька затія приваблювала в основному мешканців околиць – Чечелівки, Павлівки, Мандриківки, Лоцманки. Але до середини тижня, прискіпливо оглянувши куплене куховарками й покоївками, за покупками відправлялися знатні пані. На підступах до рядів шикувалися фіакри та пролетки. Багатьох дам супроводжували чоловіки, а лакеї ледь встигали відносити до екіпажів згортки, згорточки, коробки й кошики.

Серед покупців були психопатки й нормальні, захоплені та врівноважені, оптимістки й песимістки, розважливі та ощадливі, матері сімейств і самотні, старі й молоді. Але всіх їх можна було умовно розділити на кілька основних типів, до кожного з яких був потрібен особливий підхід…

Спортсменка

Фомін розпродаж для неї арена змагань. Вона вступає в боротьбу зі стихією стрічок, мережив, черевик, модепалану й сатину, веде бої зі знесиленими прикажчиками та бере призи. Вона діє натиском. Захоплюється, але як щира спортсменка, володіє собою. Купує не надто багато, але її покупки найбільш вражаючі. Обходить усі магазини, не пропускаючи жодного газетного оголошення. Їй потрібна не кількість, а якість.

Ось сатин із наймоднішим малюнком, який зазвичай коштує 45 копійок. Вона ж заплатить 20 – менше, ніж удвічі. І який свіжий – немов прямо з фабрики!

І в кожній крамниці вона придбала шматок такого дивного сатину чи батисту. Треба вміти купити! В цьому її гордість. Вона ненавидить залежаний товар, і на ньому її не провести. Вир розпродажі для неї не страшний – вона прекрасно тренована.

Торговцям на ній не заробити: їй не можна збути якоїсь гнилі, але зате вона створює рекламу розпродажів. Своєю вдалою покупкою вона продзижчить усі вуха своїм приятелькам, підкоряючи й найбільш упереджених. А чоловікові своєму вона буде тлумачити про свої незвичайні таланти і здібності, що знаходять собі повне застосування лише раз на рік – на Фомін тиждень.

Ідеалістка

У розпродажу вона знаходить цілу симфонію переживань – виконання родинного обов’язку дотримуватися економії, єднання з усім цим натовпом у кольорових жакетах і величезних капелюхах, наснагу, пристрасть, азарт, втрату волі й розсуду.

Від її початкових планів зазвичай нічого не лишається. Вона може провести весь день в одному магазині, аби лише спустошити гаманець, затримується на розпродажі, поки не витратить усе до копійки. Додому повертається навантажена пакунками, з повним переконанням, що на весь рік ощасливила свою сім’ю та зміцнила її хиткий бюджет:

– Ось це вдвічі дешевше звичайного, ось це – на два рублі, ось це – на рубль…

Безсумнівно, вона придбала цілий капітал! Щоправда, більшість придбаних речей зовсім не входило в її плани, але все одно, можуть стати в нагоді. Особливо багато речей придбано для подарунків і для непередбачених випадків. Словом, дуже вигідна покупка.

Клептоманка

Її пізнають за неспокійним поглядом і широкій накидці, під яку можна захопити кілька штук матерії кілька пар черевиків або калош.

Немає коментарів

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *